Navigace
Home > Knihy > Projezte se k trvalému zdraví

Projezte se k trvalému zdraví

projezte se k trvalému zdraví

Na téma zdraví vychází každý rok mnoho titulů. Jsme zavaleni bezpočtem informací, jak bychom měli ke svému zdraví přistupovat, jaké vitamíny obsahují různé potraviny, jaké léčebné účinky mají atd. Zdá se mi, že čím víc knížek máme, tím víc jsme z toho zmateni a tím to pro nás může být větší džungle. Který postup, které potraviny, jaký životní styl nám přinese toužebné zdraví? Domnívám se, že tuto cestu si musí každý hledat sám. A také zkoušet, zkoušet a zkoušet, co mu vyhovuje a co ne.

2. knížka s názvem Projezte se k trvalému zdraví přináší některé odpovědi

zdravé jídlo

Vypadá to, že asi neexistuje jednoznačná zkratka. Co funguje jednomu, nefunguje druhému. Dostala se ke mně tato knížka s názvem „Projezte se k trvalému zdraví“. Po velkém úspěchu prvního dílu se zde doplňují další informace ovlivňující naše zdraví a náš přístup ke zdraví, naše přesvědčení a domněnky, jenž proudí ze všech stran. Rakouští autoři Florian a Andrea Überallovi zde popisují zjednodušenou formou své mnohaleté zkušenosti, jež načerpali nejen studiem východní medicíny, ale kterou komplexně spojují také se západní medicínou.

Knížka pojednává o informacích z různých pohledů a přináší komplexnější souvztažnosti k řešení tématu zdraví. Od potravin, po určení, jaký konstituční typ člověka jsme, přes potraviny a medikamenty, jak je to s vitamíny a mnoho dalšího. Knížka zkrátka propojuje zajímavým způsobem východní i západní poznatky ohledně zdraví.

Knížka Projezte se k trvalému zdraví je dobře čtivá pro laiky i zároveň přináší hodně informací s odbornými termíny, takže je určena opravdu širší veřejnosti, především pak lidem, jenž to myslí se zdravím opravdu vážně.

Co se například ze samotné knížky s názvem Projezte se k trvalému zdraví dozvíte? Namixoval jsem zdánlivé úryvky trochu nahodile, protože knížku se opravdu vyplatí přečíst celou.

Příroda umí léčit zůstalo v srdci, jenž zanechal výrazný dojem mongolský lékař doktor Tschimit-Dorzhi Dugarov.
Ten, kdo pije dostatek teplé vody každý den, je výkonnější a čilejší, lépe se soustředí, předchází stresu a má hezčí pleť.

Vyhýbejte se sycené vodě, kyselina uhličitá se používá pouze ke konzervaci, tedy ke skladovatelnosti a trvanlivosti. Zázvor zahřívá trávící trakt a máta má ochlazující účinky. Látky vrby se používají na ředění krve. Aktivní složkou vrbové kůry je kyselina salicylová.

K ochraně cév pomáhají trpké, svíravé a hořké látky. Nadbytečné kalorie způsobují vznik zánětu, tj. klasický cukr v potravinách a nápojích. Přílišná fruktóza zvyšuje hladinu krevních tuků a krevní tlak, produkuje příliš mnoho kyseliny močové a tím podporuje výskyt dny, revmatismu a cukrovky, rychle také stoupá riziko mrtvice. Mnoho fruktózy narušuje složení střevních bakterií a zvyšuje riziko kolorektálního karcinomu. Jablko je optimální pro tělo – jezte je i se slupkou, protože obsahuje pektiny.

Pektiny podporují zdravý stav střev a udržují hladinu krvi konstantní, chrání srdce a posilují nás před stresem nadledvin. Když smoothie, tak jedině vlastní výroby, jelikož obchodní řetězce do nich přidávají další konzervační látky, aby se produkt rychle nekazil.

Už Hippokrates prohlásil: „Zdravé střevo je kořenem veškerého zdraví.“
Poškozené střevo se jednoznačně projevuje mučivými problémy s usínáním a přerušovaným spánkem, agresivním chováním, silnou únavou a depresivními náladami.

střevní bakterie zdraví

Lepek v potravinách prokazatelně ovlivňuje náš každodenní život a především pak stav našich střev.

příklady:

POTRAVINY S OBSAHEM LEPKU:
Špalda
Pšenice
tritikálie
emmer
kamut
bulgur
kuskus
krupice
kroupy
škrobové nudle
müsli vločky
celozrnné housky
bagety
noky

obalované maso
ryby
pizza
těstoviny
knedlíky
koláče
dorty
výrobky z listového těsta
droždí
sušenky
zmrzlinové kornouty
slané tyčinky
křupavé pečivo
pivo

POTRAVINY S NIŽŠÍM OBSAHEM LEPKU:
oves, ječmen a žito

POTRAVINY BEZLEPKOVÉ:
rýže
kukuřice
proso
teff (milička)
amaranth
pohanka
quinoa

Život bez lepku zůstává mýtem.

Špetka kurkumy rozpuštěná v teplé vodě se kloktá proti zánětu v krku. Ponožky namočené v octě zaženou horečku a kadidlo vyčistí vzduch v místnosti. Kozinec je jednou z nejdůležitějších tradičních čínských léčivých rostlin a v Číně je považován za mocný posilňující prostředek. Historicky nebyl člověk nikdy veganem, ale již v minulosti žilo hodně lidí bez masa. Řecký filozof a matematik Pythagoras žil vegetariánským a částečně veganským způsobem života.

pythagoras

Co nám knížka Projezte se k trvalému zdraví dále nabízí za informace?

Pokud máme ve střevě špatné bakterie, jsou průjem, nadýmání a zánět střev nevyhnutelné. A navíc k tomu přistupuje nedostatek vitaminu B12. To neznamená, že nedostatek vitaminu B12 se vždy týká pouze veganů. U veganů se často vyskytuje porucha v zásobování železem. Kromě toho vegan trpí nedostatkem jódu, zinku, omega-3 mastných kyselin, vitaminu B2 a D.

Hlavu vzhůru, nemusíme se hned vzdávat, pokud chceme z masové stravy přejít na rostlinnou. Je však nutné sebepozorování. Nikdy nejde o to, kdo má pravdu a kdo ne. Samotné tělo rozhodne, zda bude přechod např. na vegetariánství úspěšný, anebo nebude. Vysoce kvalitní veganská rýžová bílkovina podporuje růst svalů stejně dobře, jako maso. V kurzu je opět babiččino domácí kysané zelí, pro svůj přínos v podobě dostatku živin, minerálů a vitamínů.

V roce 1959 uprchl XIV. dalajlama před invazí Číňanů ze Lhasy do Indie. Doktor Tenzin Choedrak, jeho úřadující osobní lékař, ho na útěku nedoprovázel. Požádal dalajlamu, aby mohl zůstat, řekl, že jeho pomoc bude ve Lhase potřebovat mnoho lidí. Následně byl doktor uvězněn v různých táborech a byl brutálně mučen a trýzněn. Poté, co mu bylo v táboře dovoleno léčit vysokého vojenského důstojníka, stal se táborovým lékařem a už nemusel pracovat v lomu. Později v r. 1979 směl vycestovat do exilu do Indie.

Jednomu člověku doporučoval, aby nepil studené nápoje, vyhýbal se kravskému mléku, sladkostem, kyselému ovoci, citrusovým plodům, slaným potravinám a pšeničným produktům. Pak vyndal malé seschlé ovoce a řekl, toto ovoce léčí všechny nemoci. Obsahuje, jak říkají Tibeťané, všech šest druhů chutí, osm potencí, tři postdigestivní chuti a sedmnáct kvalit.

V Evropě je tento lék také k dostání. Podařilo se prokázat, že přípravek s touto látkou spustil buněčnou smrt u dětské myeloidní buněčné linie leukemie. Směs přírodních látek tedy donutila nádorové buňky, aby bez použití násilí zemřely.

Zdá se, že lze překonat výhrady ohledně účinnosti přírodních produktů. Medikamenty a přírodní produkty současně konzumované nemají v těle co pohledávat. Určitým pravidlem by tedy měla být 2-hodinová přestávka mezi jejich užitím. Účinnost léku je tím výrazně oslabena, což je kontraproduktivní.

Každý toxin v těle vede k mnoha různým metabolickým poruchám. Vznikají plíživé záněty. Více než 90 % serotoninu vytvořeného v těle pochází ze střeva. Máme na paměti, že každý lék, který se dostane do střeva, narušuje koexistenci střevních bakterií.

kopřiva dvoudomá

Konstituční typy:

Vítr – Váta

typické potíže při nemoci: zvláště srdce, tlusté střevo, kosti, celková pokožka a uši mají tendenci ke slabosti. Větrné typy si častěji stěžují na problémy s kardiovaskulárním systémem a mohou vykazovat srdeční arytmii, trpí neustálým nadýmáním, mohou špatně rozkládat potravu a snadno mívají zácpu. Často se u nich vyskytuje tinitus, problémy se stabilitou kostí, chronické kožní nemoci, atopická dermatitida, akné a obecně velmi suchá kůže. Je-li venku chladno a větrno nebo se přidá emoční stres, všechny potíže se zhoršují.

Oheň – Pita (Žluč)

typické potíže při nemoci: tento typ je svalnatý a obvykle rychle přibývá na váze. Pokud nezmění stravu s nadměrným příjmem kalorií a vysokým obsahem tuků, bude nemocný. Zřídkakdy je korpulentní, ale také ne štíhlý. Všechno na něm vypadá stabilně. Žlučový typ má také dobře odolné kosti a klouby. Je to sportovní typ, ale nemá vytrvalost. V dospělosti se bezprostředně potýká s onemocněními, která doprovázejí jeho typ po celou dobu života. Nesnáší horko a těžko se vyrovnává s duševní zátěží.

Metabolismus má velmi dobrý, a proto vyžaduje spoustu energie. Všechny orgány podílející se na metabolismu jsou pod neustálou zátěží. Játra, žluč, žlučník a tenké střevo jsou denně vystavovány námaze. Žlučový typ může být sužován vysokým krevním tlakem, bolestmi hlavy podobnými migréně, gastritidou a zánětem žaludeční sliznice. Krev se může mírně měnit a žlučový typ si často stěžuje na poruchy zraku. Protože je náchylný k silnému pocení, musí každodenně věnovat pozornost dostatečnému přísunu vody a minerálů.

Voda – Kapha (Kafa) Hlen

typické potíže při nemoci: Má pomalý metabolismus, což také znamená, že může pozvolna, ale stabilně přibírat. Zhubnout mu jde také jen pomalu. Má tendenci k silné nadváze, otupělosti a depresivním náladám. Pokud však hlenový typ dbá na svou konstituci, může zůstat dlouho zdráv. V polovině života mívají hlenové typy sklon k poruchám látkové výměny v metabolismu tuků a hormonů. Jsou také náchylní k problémům s ledvinami a močovým měchýřem, k obecným zažívacím potížím, edému nohou, vysokému cholesterolu, diabetu 2.typu a poruchám dýchacích cest. Hlenový typ tak může v období přechodu onemocnět plicní dysfunkcí a astmatem.

Pokus o hubení nebezpečných bakterií vede k hubení zdravých, a podporuje tak přežití těch nebezpečných. Obvykle po asi 6 dnech užívání antibiotik bývá proces hubení dobrých bakterií na svém vrcholu. Protože jsme od malička cepovaní k tomu, že máme dobrat celé balení léků, abychom se tak vyhnuli nebezpečné rezistenci, ještě si tak přiléváme olej do ohně.

No a spousta dalších a dalších souvisejících informací. Pokud Vás výše uvedené oslovilo, doporučuji tuto knížku Projezte se k trvalému zdraví nejlépe zakoupit, abyste ji měli vždy po ruce.

 

Petr Štefanský - bloger
Petr Štefanský - bloger
Jmenuji se Petr a od dob svých studií jsem se potýkal s nejrůznějšími zdravotními problémy. Tato kapitola života ve mě zanechala řadu poznatků a zkušeností, o které bych se s Vámi rád podělil. Některé nepříjemnosti se mi podařilo vyřešit, jiné ještě stále řeším. Zajímají mě nové metody, ale i ty staré a osvědčené po generace. Mým životním mottem je: "každý den máš možnost něco zlepšit"
Top